Saturday, August 8, 2009

exam

peksa dah habis...untuk budak2 dah merdeka lah..tapi bagi cikgu cikgi ustaz ustajah tak habis lagi....sebelum peksa sibuk ngjar...sibuk wat soalan dan skema...pening kepala dok pk soalan peksa ..tkt susah nanti ramai budak fail..kalau mudah sangat nanti orang tak caya pula budak kita ni layak dapat markah yang banyak...pening2....pastu dah abes peksa kena marking pula...bertambah-tambahla pening...lain yang ditanya lain yang dijawab..ada yang lagi terer...tanya kita semula...lucunya..dia tanya soalan yang kita tanya dia....ish ish ish...itulah kisah peksa...sedihnya,anak0anak murid kita ni malas nak belajar..dah rasa belajar tu boring...ada kata belajar tu senang sampai tak study langsung..senanglah katakan...jap lagi nak peksa baru nak baca..tak boleh nak salahkan pelajar juga....saya ingat waktu sekolah-sekolah dulu...ada sorang cikgu tu slalu cakap..'apa yang kita buat hari ni akan menimpa kitasemula pada masa akan datang' betul juga kata-kata cikgu tu..sekarang ni sibukla kita semua alami apa yang kita dah buat kat cikgu kita dahulu...salah tu balik pada kita balik...namun kalau kita lihat dari sudut positif .......semua tu adalah cabaran untuk menjadikan kita guru yang terbaik...bukan guru yang baik sahaja..tetapi "terbaik"..diulang "terbaik" dalam erti kata yang lain semua ni adalah satu fasa ataupun satu proses...so we just need follow the current...but careful thou....jgn ikut sangt tkt nanti tak dapt cari haluan sendiri..buat cikgu2 yang alami nasib macam caya bersabarlah........hehehe wassalam

0 comments:

Post a Comment

commentlah........

;

 
Design by Wordpress Themes | Bloggerized by Free Blogger Templates | Macys Printable Coupons