Saturday, September 26, 2009

LCCT ke K.Kinabalu

untuk ustaz ustazah...cikgu cikgi...dan semua yang sudi berfikir untuk ummah: pagi ni seawal jam 3 pg saya dah bangun tido. dari rumah kak saya di bandar sri damansara saya bergerak ke LLCT di seremban.....jalan memang sunyi dari sg buluh..sesampainya di LCCT masih lagi sunyi...tup-tup tiba2 suasana bertukar jadi gamat.....nuuuuun kat ujung sana ada dengar budak nangis...sebelah sini pula sibuk orang dok chek in bagasi masing2...macam2 halatuju ada...ada yang nak ke luar negara ada yang jalan2 dalam negara sahaja....di mana ada dinding di mana ada tiang disitulah adanya orang dok bersandar....adanya para perantau yang dok terbaring menunggu masa na chek in barang....pagi ni flight saya jam 6.50 pagi tapi macam biasa jam 4 saya dah sampai ke LCCT ni...rupanya bersepah lagi yang dah lama dok lepak kat lcct ni....cuma aku ja tak tau.....ingatkan kalau mai awal takde orang rupanya meleset sama sekali pandanganku......abang polis dan abang imigresen sibuk menjalankan tugas masing-masing tak kira masa dan waktu tak kira oenat dan lelah......aku tercari-cari kot2 adalah kenalan yang aku kenal tapi tak terjumpa....yang aku jumpa mat salleh yang pakai seluar pendek dan sebagainya.....aku mula terpikir macam yang selalu aku pikir.....di manakah aku ni....di malaysia ka di luar negara kah....manusia ramai tapi kurang yang bertegur sapa...masing-masing sibuk dengan hal sendiri...masing-masing ada sahaja kerjanya...macam aku juga.....heheheheh......yang lebai bermasam muka....yang orang putehnya riuh sedia....yang pak itamnya sibuk dengan teleponnya...macam ada bisnes besar gamaknya...akhirnya kita sendiri terperangkap dalam dunia yang kita cipta sendiri.....dunia penuh dengan warna warni.....dunia penuh dengan tipu daya...dan dunia yang penuh dengan dosa dan noda....kita lupa pada fitrah yang Allah kurniakan pada manusia.....iaitu kebaikan....kasih sayang....kesucian...dan keharmonia....inilah fitrah yang telah kita tinggalkan berkurun lamanya....wallahu a'aalam

0 comments:

Post a Comment

commentlah........

;

 
Design by Wordpress Themes | Bloggerized by Free Blogger Templates | Macys Printable Coupons