Saturday, November 21, 2009

Redeployment

untuk ustaz ustazah...cikgu cikgi...dan semua yang sudi berfikir untuk ummah: Hari itu hari jumaat...saya sedang lepak2 dengan cikgu2 dan pelajar2...maklumlah dah nak abes sekolah..takde lagi kerja nak di buat....masing2 dok sembang2 tukar2 cerita...tiba2 masuk sorang ckgu...alvina nama dia..dia cakap...'ustaz....u dapat pindah" saya macam tak percaya je..."betul ke?" saya cuba menelah kenyataan dia tadi...cuba mencari riak2 gurauan dari riak mata dia tapi tak jumpa..."betul ustaz....u dapat pergi ke miri....kolej tuan haji bujang....surat ada kat pejabat"...saya tanya lagi..."betul ke ni alvina"......."betul la...dia bertambah serius dengan jawapan dia"...aku keluar dan bergegas ke pejabat...di tangan bos aku terpegang sepucuk surat...berdebar2 aku rasakan...."tahniah ustaz dapat pindah ke miri"...."ye ke"..sekali lagi aku menelah...cuba mencari sedikit lagi keyakinan....aku pegang surat tersebut dan membaca...sah aku dapat pindah ke miri...dalam hati kecil aku....."yessssssssssssssssssssss"

riuh kat pusat akses dan bilik guru aku dapat pindah....semua guru yang minta pindah antara bahagian tak puas hati...hehehhehe..aku tak minta dapat pindah...depa semua buat rayuan macam bolayan je ngan JPN ...hahahahha....aku mampu tersenyum ja....cikgu hasnah datang jumpa aku...."tak aci ustaz dapat pindah"....susie narok datang jumpa...ustaz senyum jak dapat pindah.....minta email...nanti nak challange sudoku...."ok2" jawab ku....antara percaya atau tidak...saya pergi jumpa pekerja yang paling cemerlang kat sekolah saya....siapa lagi kalau bukan encik ahmadie....apa saya nak buat ni madie...cam biasa...isi borang serah tugas...serta merta dalam masa setengah jam siap semua saya siapkan.....

Banyk lagi yang berlaku dalam kesuntukan masa tersebut...apa yang paling saya terkesan ialah semua ini begitu kejutan bagi saya....sebenarnya saya dah berserah untuk tidak berpindah..namun di penghujung pengharapan tersebut Allah makbulkan keingiinan saya untuk berpindah....yang lebih menyetuh hati saya ialah...minggu lepas saya dapat satu mimpi yang dalam mimpi tersbut saya dipindahkan ke miri...hari ni memang betul saya dapat surat berpindah tersebut...hehehe...syukur Alhamdulillah

1 comments:

Shaariسهاري Ibn Mataji Al-Haj said...

assalam..x- cheegu smk sundar rupanya ;) sya plak x-x-x- stdent smk sundar..hihi

Post a Comment

commentlah........

;

 
Design by Wordpress Themes | Bloggerized by Free Blogger Templates | Macys Printable Coupons